Kruche ciastko, karmel, kremowy budyń waniliowy i czekolada, czyli… słodki, warstwowy 3 bit w zdrowszej wersji.


#półfitpółcheat #bezglutenu #bezdodatkucukru

📝 Składniki na ciasto:

– 150 g mąki kukurydzianej

– 50 g mąki ryżowej

– 50 g mąki ziemniaczanej

– jajko

– 50 g masła (zimne)

– 30 g erytrytolu

– łyżeczka proszku do pieczenia

📝 Składniki na karmel:

– 150 g daktyli

– 2 łyżki masła orzechowego

– szczypta soli

📝 Składniki na masę budyniową:

– 500 ml mleka

– 2 budynie waniliowe

– 2 łyżki erytrytolu

– 100 g masła (miękkie)

📝 Dodatki:

– 200 g śmietany 36%

– gorzka czekolada, 3 bit

🍴 Sposób przygotowania 🍎

Ciasto: Mąki przesiej na stolnicę. Dodaj pokrojone zimne masło, jajko, erytrytol, proszek do pieczenia i szybko zagnieć ciasto. Zawiń w folię spożywczą i wstaw do lodówki na ok. 30 min. Formę do pieczenia wypełnij ciastem i ponakłuwaj widelcem. Piecz w rozgrzanym piekarniku ok. 10-13 min w temp. 180°C.

Karmel: Daktyle namocz w gorącej wodzie aż zmiękną, a później zblenduj z masłem orzechowym i szczyptą soli do kremowej konsystencji.

Masa budyniowa: 1,5 szklanki mleka z dodatkiem erytrytolu zagotuj w garnku, resztę dokładnie wymieszaj z proszkiem budyniowym i wlej pod koniec gotowania do gorącego mleka. Budyń mieszaj krótko, ale energicznie aż zgęstnieje. Przykryj dokładnie woreczkiem śniadaniowym, aby nie zrobił się kożuch i poczekaj aż ostygnie. W misce zmiksuj miękkie masło, aż zrobi się puszyste, a później łyżka po łyżce dodawaj przestudzony budyń. Gotowy krem włóż do lodówki aż lekko zesztywnieje.

Na kruche ciasto dodaj warstwę karmelową, później masę budyniową, rozsmaruj gęstą śmietankę, posyp pokruszoną gorzką czekoladą i kawałkami 3 bita.

Włóż do lodówki na ok. 1-2 h aż wszystko się dobrze połączy i zgęstnieje.

Jeśli masz pytania, a może chcesz się pochwalić wypiekami to pisz śmiało! 😛 Powodzenia i… SMACZNEGO!

Suplementy diety - sprawdź na Ceneo.pl

(Visited 2 632 times, 1 visits today)